Teken u in op de nieuwsbrief
Schrijf u in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes van Fit to Go (promoties, acties, kortingen, ...)

Sanas – Balsport

Speel je in teamverband of 1 tegen 1: balsporten houden meestal korte intensieve krachtinspanningen in waarbij de telkens zo snel mogelijk moet recuperen om klaar te zijn voor die volgende aanval.

Die explosiviteit vraagt veel van het lichaam, zowel in kracht als in uithouding. Ga je in de zomer sporten bij hogere temperaturen, kan je heel snel veel zweet verliezen. Rehydrateren is dus een must. Een goede isotone dorstlesser is hier cruciaal!

 

Energie

Power

Endurance

Health

Creatine kan je net dat beetje meer geven om die laatste meters sneller af te leggen dan je tegenstander. Het levert je namelijk een boost op bij korte, intense inspanningen. Rond creatine doen de wildste verhalen de ronde. Maar we kunnen jullie geruststellen: creatine is 100% veilig. Je moet wel enkele zaken in acht nemen, die vind je hier.

Na het sporten moet je zo snel mogelijk aan je herstel denken. Hierdoor kan je veel problemen gaan vermijden. Krampen en spierpijn behoren tot het verleden wanneer je kiest voor de juiste hersteldrank. Deze bevat 70% koolhydraten en 30% eiwitten en wordt zo snel mogelijk na de inspanning gedronken (binnen de 30 minuten). De koolhydraten geven aan het lichaam het signaal om het spierherstel op te starten waarbij de eiwitten als bouwstenen worden gebruikt. Een alternatief op een hersteldrank kan een eiwitreep zijn. Makkelijk om mee te nemen en daarenboven nog eens lekker ook!!