Teken u in op de nieuwsbrief
Schrijf u in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de laatste nieuwtjes van Fit to Go (promoties, acties, kortingen, ...)

Sanas – Fietsen

Of je nu fietst op de weg, op de piste, in het veld of in de bergen: fietsen is een topsport. En van topsport ga je zweten. Een vochtverlies van slechts 2% geeft al aanleiding tot prestaties die 20% lager liggen. Rehydrateren is dus een must. Belangrijk is dan ook hiervoor de juiste isotone dorstlesser te kiezen. Felle kleurstoffen, synthetische zoetmakers, sterke aroma’s en citroenzuur voor de smaak, dit zijn allemaal zaken aanwezig in de meeste commerciĆ«le dorstlessers. Deze veroorzaken bij velen onder ons maaglast, oprispingen en soms zelfs diarree. Een correcte formule met alleen het strikt noodzakelijke maakt een wereld van verschil. En deze vind je bij ons! 

Energie

Weight loss

Power

Endurance

Health

Door een uur te fietsen verbruikt het lichaam al snel 500-600 kcal (afhankelijk van de intensiteit natuurlijk). Je kan je dus inbeelden dat tijdens ritten van meerdere uren het zeker geen slecht idee is om voldoende energie op te doen. Dit kan onder de vorm van gels en repen. Ook hier is de samenstelling terug van belang. Onze formules zijn zodanig samengesteld om maaglast te beperken. Onze producten werden getest en goedgekeurd in het pro World Tour peloton. 

Na het sporten moet je zo snel mogelijk aan je herstel denken. Hierdoor kan je veel problemen gaan vermijden. Krampen en spierpijn behoren tot het verleden wanneer je kiest voor de juiste hersteldrank. Deze bevat 70% koolhydraten en 30% eiwitten en wordt zo snel mogelijk na de inspanning gedronken (binnen de 30 minuten). De koolhydraten geven aan het lichaam het signaal om het spierherstel op te starten waarbij de eiwitten als bouwstenen worden gebruikt. Een alternatief op een hersteldrank kan een eiwitreep zijn. Makkelijk om mee te nemen en daarenboven nog eens lekker ook!!